GÜLÜMSETEN ALIŞVERİŞ SİTESİ

19 Temmuz 2013 Cuma

Baş Döndürücü Parfüm Gücü


Parfüm, latince, kokulu duman anlamına gelen “perfumum” kelimesinden geliyor. Tarihi ise oldukça eski: Günümüzden yaklaşık 5000  yıl önce, Mısırlılar güneş tanrıları Râ için güneşin doğuşundan batışına dek kokulu otlar yakarlardı. Ölülerini ise kokulu yağlar kullanarak mumyalar, mezarlarına parfüm şişeleri ve kokulu kremler koyarlardı. Nitekim, yapılan kazılarda Mısır Firavunu Tutankhamon’un mezarından parfüm şişeleri ve krem vazoları çıkarıldı. Mısırlılar günlük hayatlarında ise kokulu yağlar ve pomatlar kullanırdı. Bunlar içinde en çok tercih ettikleri “kyphi” adını verdikleri  kokulu bir yağdı. Kyphi, bal, şarap, pirinç, mersin çiçeği, safran, katırtırnağı ve ardıç özlerinden oluşan bir karışımdı. Nefertiti yasemin banyosu yapar, banyodan sonra vücuduna sandal ağacı, amber ve ender rastlanan çiçek özleri sürerdi.

Çağdaş niteliklere sahip ve bilinen ilk parfüm 14. yüzyılda, 1370 yılında yapıldı ve güzelliğiyle ünlü Macar kraliçesine atfedildi. Esans ve biberiye yağı ile alkol karışımından elde edilmiş, lavanta yağı ile zenginleştirilmiş bu karışıma özel bir isim verilmesi de unutulmamıştı: “Macar Suyu”.16. yüzyılda cam sanatının ilerlemesiyle birlikte parfümün gelişme süreci de hızlandı. O yıllarda parfümün en çok üretilip tüketildiği ülke Fransa idi. Fakat parfümün vücuda sürülmesinin hastalıklara neden olacağı düşünülür, parfüm sadece pis kokuları maskelemek için kullanılırdı. Bu nedenle giysiler, eldivenler, mendiller, hatta mücevherler bile parfümlenirdi. 17. ve 18. yüzyıllarda, parfüm endüstrisi oldukça gelişti. Özellikle Fransa'nın Grasse bölgesi parfüm endüstrisinin kalbi, merkezi haline geldi.

20. yüzyılda parfümler muhteşem şişeleriyle birer sanat eseri halini aldı. Parfümler vücut kokularını bastırmak için değil, kişiliklerin altını çizmek için kullanılmaya başlandı ve çağdaş yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.

Kokular, içerisindeki ürüne asıl koku veren maddenin (ağaç, çiçek, baharat, vs..) yağları ve aroma veren diğer madde bileşimlerinin yoğunluğuna göre birbirinden farklı türlere ayrılır. Parfüm kelimesi dilimize tüm koku ürünlerini kasteden bir kelime olarak yerleştiği için, koku türleri arasındaki ayrım göz ardı edilerek hepsine parfüm denilmekte. Halbuki parfüm aslında bir koku türüdür ve ürün içeriğindeki öz parfüm yağları konsantresinin yani asıl esansın % 80'e kadar yoğun olduğu ürünü ifade eder. Gerçek parfüm çoğu parfüm firmasında bulunmayıp, olanların ise ancak 15 ml. lik ambalajlar şeklinde ve çok yüksek fiyata sattıkları koku türüdür.

Parfüm yaygın olarak EDP ve EDT türleri satılır ve kullanır. Eau de Parfum yani EDP gerçek parfümden sonra içeriğindeki esans miktarının %20'ye kadar olduğu koku çeşididir. EDT lere göre daha uzun süre kalıcıdır ve kokuları daha baskındır. Fiyatı Edt lere göre daha yüksektir. Eau de Toilette yani EDT ise esans miktarının %10'a kadar olduğu koku çeşididir. Hafif ve spor kokular genelde bu gruptadır. EDP ye göre biraz daha az kalıcığı vardır ve yine EDP ye göre daha uygun fiyatlıdır. Erkeklerde kullanılan ASL yani After Shave Lotion ise %3'ten az esans içerir ve ve traş sonrası losyonun koku verilmiş halidir. Kalıcı değildir ve  ASL ile birlikte yine parfüm kullanmak gerekir.


Kokularımızın kalıcılığını arttırmak için mutlaka tenimize sürmeli (giysi üzerine değil) ve kullandığımız ürünün devam ürünleri olan sprey deodorant ve rollonuyla birlikte kullanmamız gerekir. Hatta bazı ürünlerin parfümlü vücut losyonları ve duş jelleri de vardır, bunlarda ASL gibi %3'ten az esans içerir ancak kendi kokusu ile kullanıldığında kalıcılıkta oldukça etkilidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder